söndag 31 december 2006

Jag och mitt TV-spel

En gång i tiden ägde jag en Playstation, den första varianten. Det var inte skoj tyckte jag, och sålde den rätt fort igen. Har ju spelat massvis på datorn genom åren däremot. Nu bar det sig inte bättre än att jag köpte en begagnad, chippad Xbox av en kompis. La in senaste programvarorna till den, och den är nu en fullfjädrad mediadator, medlem i hemmanätverket. Man kan se på film direkt ifrån min server, lyssna på musik, eller se bildspel på digitalbilderna. Tillsammans med Dreamboxen så blir det en rätt trevlig medialösning, eftersom Dreamboxen kan spela in från TV i perfekt, digital kvalitet.

Dessutom funkar det ju såklart att spela spel på den också. Vi hade en helkväll igår, vi spelade och spelade och jag kom inte i säng förrän strax före 03.00. Jag är ju inte direkt först med att köpa Xbox, men än så länge så verkar inte 360:n gå att leka med annat än spel, så den får vara tills vidare.

Inga kommentarer: