torsdag 7 december 2006

Nu är det klippt

Håret alltså. Har planerat att klippa mig en tid men det har inte blivit av. Både Öivind och Mats har kilat iväg, och nu efter jobbet var det min tur. Hade kollat ut att det fanns några olika frisörer hyffsat nära, men Mats tipsade om att det fanns en i Götgatsbacken, som inte var allt för dyr heller. Kilade dit, och såg en liten salong (säger man salong? låter lite fjolligt va?) som jag gick in i. En ung, någorlunda snygg, turkiska klipper en äldre turktant och jag frågar om de har nån som kan klippa mig direkt. Genast kilar en turkgrabb fram och säger att han kan klippa mig. Typiskt.

Han klipper raskt och effektivt och max 10 minuter och 170 kronor senare är det klart. Ingen svensk kvalitetsfrisyr, utan snarare en billig asiatisk frisyr, eller vad det nu är de säger i Percys Tårar. Nåväl, inget är väl värre än att det inte går att rätta till misstänker jag. Fortsatte att traska uppför Götgatan på väg mot Slussen, och ser att det fanns massvis med frisörer, och typ samtliga såg bättre ut. Som sagt - typiskt.

Inga kommentarer: