lördag 2 december 2006

Förstaklass

Äntligen blev det dags för en tågresa i förstaklass igen. Fredagens hemresa hade jag bokat själv, och när det bara skiljer några få kronor mellan andra och förstaklass så är ju valet givet. Bredare säten, mer benutrymme, lugnt och skönt och internet ingår. Hade med mig min bärbara dator och såg äntligen klart på DaVinci-koden.

På måndag när jag åker tillbaks till Stockholm så blir det också förstaklass, fast den här gången betalar inte jag. Det fanns inga biljetter kvar i andraklass så bokningsbyrån muttrade lite om att det blev dyrt men satte mig i första igen. Trevligt!

Mitt bostadsproblem har inte löst sig än, men jag har fått några månader extra åtminstone. Bosses tjej Jenny har en tvåa i Bromma som jag kan bo i fram till slutet på mars, medan hon jobbar i Kina. Tyvärr blir det ett glapp på några veckor i början på januari, så då vet jag inte vart jag ska bo. Fick ett erbjudande om en etta i Flemingsberg också, men alla mina kollegor avrådde mig plus att Anna var ytterst skeptisk. Dessutom läste jag igår i tidningen att en man hade blivit mördad i en trappuppgång där ute och det gjorde väl inte saken direkt bättre.

Inga kommentarer: