lördag 23 december 2006

Jag har krockat

Ja, efter snart 17 år med körkort så var det väl dags för min första krock. Inte så mycket till krock kanske, mer en liten knuff bara. Jag backade bak med bilen och tog emot en bil som stod bakom. Min bil stod bredvid en massa bilar, men så stod det en stor skåpbuss alldeles bakom. Korkat tänkte jag, nu blir det ju svårt för mig att komma ut, och började krångla bakåt för att inte köra på skåpbussen. Märkte dock inte den röda Volvon som också stod bakom min bil utan puffade till den. Det blev inte så mycket skada, bara lite. SMS:ade bilnumret till Vägverket, fick ett namn, ringde nummerupplysningen, fick telefonnumret, och ringde upp ägaren. Han kom ut till bilen och fotade den, och så fick han mitt nummer och namn. Vi får väl se framöver hur dyrt kalaset blev. Typiskt.

Inga kommentarer: