onsdag 6 december 2006

Löneförmån

Jag jobbar ju inte enbart på WM-data som tekniker, jag jobbar ju även delvis på IDG, på tidningen Nätverk & Kommunikation. Passade på idag efter jobbet att åka och besöka redaktionen vid Karlberg. Alltid kul att snacka lite skit och se vad de har på gång osv. Den riktiga bonusen kommer sen när det är dags att gå hem - vid receptionen finns nämligen samtliga IDG's tidningar fritt att plocka med sig hem. Har utnyttjat det förut, och den här gången halkade tidningarna Level, Mikrodatorn, M3 plus M3 Hemmabio, PC för Alla Testspecial samt Proffsfoto ned i väskan. Hade en del tidningar sen innan såg jag och skippade därför att plocka med dem ytterligare en gång. Tidningarna följer med till jobbet och jag får därmed lite extra cred hos mina kollegor. :)

I måndags åkte jag förstaklass på tåget, och ingen snikvariant med Just Nu eller sådär. Nej då, här bjöds det flott på frukost redan före Kristinehamn. Med tanke på skillnaden i pris, så värderade alltså SJ mackan med skinka och ost, samt ett ägg och lite juice och kaffe till runt 300 kronor. Det var så mycket dyrare som biljetten var nämligen. Tur att jag inte betalade själv...

På tal på mat så börjar jag bli lite hungrig och sitter nu och funderar på hur jag ska lösa det. Skulle behövt handla på vägen hem nämligen. Tunnelbanetåget blev försenat rätt kraftigt för att några skitungar (tror jag) hela tiden skulle rycka i nödbromsen eller hålla fast dörrarna när de skulle stängas. När tåget väl kom till Svedmyra, där närmaste affären finns, så missade jag att gå av. Traskade istället av som vanligt i Stureby innan jag försent kom på att jag ju kunde ha fortsatt med tåget till Bandhagen eller Högdalen till nästa affär. Ibland fungerar inte hjärnan som den ska tror jag. Nu känns det som ett trist projekt att åka iväg igen, men det är väl så det får sluta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland MÅSTE man ägna sig åt trista projekt oxå....