torsdag 4 januari 2007

Mellanlandar i Fagersjö

Nytt år, nytt boende. Ska bo några månader i min före detta chefs flickväns lägenhet i Bromma medan hon är i Kina och jobbar, men just nu har jag mellanlandat i Annas pappas villa i Fagersjö. Har bott mycket här på semestrar och helger på besök, men nu är det ett par veckors "riktigt" boende.

Annas pappa skjutsar mig till Hökarängens T-bana på väg till jobbet, och första dagen fungerade det bra. Dessutom synkade vi ihop våra arbetsdagar så bra att han kunde hämta mig där också på vägen hem. Idag däremot gick det inte lika bra. Han släppte av mig, jag inväntade tåget och klev på det när det kom. Efter nån minut på stationen säger rösten i högtalarna att strömmen har försvunnit och att vi blir kvar i Hökarängen. Efter en kvart får vi det trevliga beskedet att det kommer att sättas in ersättningsbussar för att Fortum inte vet när strömmen kommer tillbaks.

Vid busshållplatsen blev jag sen stående. Det tog över en timme innan det till slut kom en buss - proppfull såklart. Jag lyckades krångla mig in, och om det var kallt att stå och vänta utomhus så var det desto varmare inne på bussen. I snigelfart åkte den sen inåt stan, och jag klev av vid Slussen. Två timmar tog äventyret, som bara bör ta ca 15 minuter. Heja SL!

Kort vecka den här veckan åtminstone. Åker hem till Karlstad redan vid lunch imorgon. Skönt.

Inga kommentarer: