onsdag 17 januari 2007

Min laptop dog - men lever igen

Hade igång laptopen igår kväll. Inget ovanligt i det. Hade inte stoppat i sladden, och medan jag kilade iväg en sväng så började batteriet ta slut. Hörde hur den stod och pep men orkade inte bry mig. När jag kom tillbaks hade den stängt av sig. Satte i sladden men fick inte fart på den. Grejjade som tusan med den, men den vägrade helt fungera.

Kom på att Rickard köpte en likadan som jag och hade strul med sin i samband med att den laddade ur sig. Fick tipset att skruva bort bakstycket, pilla ur minnena och sen kortsluta några kretsar där under för att cleara CMOS. Fick det inte att fungera såklart, men jag tog med datorn idag till Rickard och han fick igång den på nolltid. Toppen! :)

Imorgon flyttar jag till Bromma. Äntligen nåt "eget" igen.

Inga kommentarer: