tisdag 30 december 2008

Servern nere igen...

Nätet låg ju nere som jag skrev tidigare. Det visade sig vara strömklumpen till routern som gått sönder, tydligen ett väldigt vanligt fel på just den modellen. Jag köpte en ny på Kjell o Co så kom allt igång igen.

Jag har ju haft mycket strul med servern på Sommarstaden.com. Det är antagligen något med moderkortet, men jag har liksom inte orkat byta det. Har två likadana, begagnade, liggandes, så egentligen är det snabbt gjort. Har även ett helt nytt, en annan modell, som jag fick från IDG vid nåt tillfälle. Strulet är väl då att Windows inte vill starta upp ordentligt.

Nu har iaf servern hängt sig där hemma och jag är inte på plats för att starta om den igen. När jag kommer hem ska jag se till att det där kortet blir bytt. Har även andra minnen och cpu som jag kan slänga in. Då vet jag iaf att det inte är hårdvaran som strular.

Inga kommentarer: