tisdag 9 december 2008

Nix

http://www.nix.nu/

Nu har jag ledsnat på alla försäljare som ringer och stör. När vi bodde i Karlstad så var vår telefon registrerad hos Nix, så att man slipper försäljarna. När vi flyttade till Stockholm så fick vi nytt nummer och halkade därmed ut från Nix. För några dagar sen surfade jag in på ovanstående sajt, ringde numret som står där (020-27 70 00) och spärrade telefonen med den automatiska tjänsten. Dock, man måste ringa en gång till efter ett par dagar för att spärren verkligen ska sitta kvar(!). Vad tror de, att någon tillfällig besökare hemma hos en skojar till det och blockerar försäljarna? Nu är det iaf gjort, och jag hoppas att man slipper alla tråkmånsarna.

Till exempel ringde en försäljare bara för ett par dagar sen och ville sälja DN till mig. Att jag redan är prenumerant på DN verkade de inte ha koll på. Två olika kalsongföretag har ringt senaste veckan också. Plus nån som ville att vi skulle byta telefoni-företag. Det är knappt att någon har vårt nya hemtelefonnummer, så när det ringer är risken väldigt stor att det är en försäljare. Snåla som vi är så har vi inte skaffat nummerpresentation heller. Hade tänkt aktivera det, men har glömt mitt lösenord hos Comhem. Är det värt 30 minuters kötid för att få nummerpresentation? Ja, kanske...

Inga kommentarer: