lördag 3 januari 2009

Teknik-inköp

Idag tog jag mig en sväng ut till Mediamarkt i Nacka. Har länge suktat efter en systemkamera, och idag slog jag till på en Canon Eos 450D. Köpte ett 4Gb ExtremeIII-kort till det också. Hade hoppats på att priserna skulle ha gått ner i samband med julreor osv, men av det blev det visst inget. Nikons modeller har funnits till bra pris och även Canons 1000D, men av nån anledning var det just 450 jag ville ha. Har provtagit lite bilder nu givetvis, men måste lära mig mer om hur den fungerar. Ser åtminstone att bilderna ser väldigt bra ut i displayen, och man kan ta väldigt olika bilder beroende på hur man ställer in den.

Nästa inköp blev en D-link DIR-655. Det är en hemma-router med gigabitportar. Min tidigare DGL-4300, som strömklumpen gick sönder på först, tokdog efter nån vecka med Kjell o Co's strömklump. Om det hänger ihop eller inte vet jag inte. Tyvärr fanns inte routern på Mediamarkt (slut), ej heller på varken Expert, PC-City eller Elgiganten (ej i sortimentet), men till slut hittade jag den på On-Off i Sickla. Den påminde rätt mycket om 4300 i gränssnittet, men hade dessutom ännu fler funktioner. Lätt att konfigurera, hoppas bara att den är stabil nu.

Inga kommentarer: