fredag 30 januari 2009

Jag kom för fort

Jag kom alltså för fort. Alldeles för fort tyckte farbror blå. I söndags skulle jag och Anna (och Hannes) ta en liten åktur. På essingeleden, där det är fyrfiligt och 70, låg jag längst ut till vänster och höll samma hastighet som i princip alla andra. Dock, jag körde tydligen i 90, vilket fick poliserna som stod med lasermätaren att skicka iväg en bil som stoppade mig. Givetvis nekade jag först, men Anna tyckte att jag var löjlig så jag ångrade mig och erkände för att komma fortare därifrån.

Det lilla äventyret kostade 2400 kronor. Efteråt satte jag farthållaren på 75 och var en stor bromskloss och irritationsmoment för alla andra. Så kan det gå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vänta nu... Är detta ännu en beskrivning av fortkörningen vi har FB-dialogat om, eller är det en ny och färsk?