lördag 1 mars 2008

Kvar i Stockholm

Igår, fredag, slutade en kollega på Stjärnurmakarna. Killen har jobbat med butikssupporten för Navision, ett projekt som jag är ansvarig för. Själv kan jag inte Navision särskilt bra, min roll är snarare att administrera allt runt omkring. Navision är alltså ett program som butikerna kör i sina kassa-apparater, som håller koll på försäljningen och bokföringen osv. Ett inte helt oviktigt system i en butik med andra ord. Någon ersättare för honom är inte anställd, så det blir tydligen till för mig att ta all support också. Kan bli hur spännande som helst. Det kommer att bli en tuff period för mig framöver. Nåväl, det är väl dags att lära sig systemet i detalj antar jag...

Vi har köpt in ett gäng 3G-donglar från 3 till jobbet. Med den inkopplad till den bärbara har man tillgång till internet mer eller mindre överallt. Har även vpn på den bärbara, så jag kommer åt allting på jobbet. Verkar funka bra här i Stockholm, det är snabbt internet faktiskt, upp till 7.2Mbit/s. Till och med i vår lägenhet på Söder funkar det, och den ligger ju helt i radioskugga vad gäller mobiltelefon och digital-tv.

Den här helgen är vi kvar i Stockholm. Annas syrra har fyllt år och vi ska fira henne. Inte helt otippat så blir det en klocka i present. Undrar hur länge man kan köra med klockor till alla? Ett år? Två?

Anna är iväg nu och badar med lilla Ellen i badhuset. Själv tänkte jag leta upp en frisör och få ordning på håret. När ska man egentligen hinna klippa sig? Frisörerna stänger ju kl 18, och när man själv är inne i stan runt halv sex tidigast, så är det ju fullt överallt. I Stockholm finns det trots allt en del frisörer som har förstått det och har öppet även på lördagar. I Karlstad är det mer eller mindre stängt överallt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar klippa mig på Hårcenter på Bergvik. Dom har öppet till 20 varje vardag och nästan lika länge på både lördag och söndag.

Jag kan tänka mig en klocka som tack för tipset, om du ändå har massor då måste ge bort :-)

/Tom

Anonym sa...

Glömde länken:
http://www.bergvik.se/se,harcenter.html

/Tom

Unknown sa...

Även Salong Moda på Orrholmen har faktiskt öppet både lördagar och söndagar.