söndag 30 mars 2008

Kort nöje

Var hem till Crilla häromdagen. Han hade köpt sig en radiostyrd helikopter från Teknikmagasinet (jag filmade honom med mobilen när han flög omkring med helikoptern men jag har inte lagt över filmen till datorn än). Jag skulle ju inte vara sämre såklart, så jag köpte en jag också, fast den lite mer avancerade, där man har en liten joystick så att man kan styra lättare.

Laddade upp den, och flög omkring med den några gånger. Givetvis störtade den ju ibland, när man råkade komma för nära en vägg eller tak. Sååå bra var inte kontrollen över den så att man kunde flyga hur lätt som helst. Rätt vad det var så kom jag för nära soffbordet, och propellern gick i flera bitar. Skit också. "Obs! Skador uppkomna pga krasch omfattas inte av garantin!" står det på webbsidan. Åkte in idag och skulle köpa reservdelar men de fanns såklart inte hemma.

Crillas helikopter var mer tålig tror jag, men lite tråkigare. Min var roligare men gick ju sönder direkt. Skulle man gått upp ytterligare en nivå och köpt den här för 900 kronor? Hade den varit bättre?

Nåväl, ibland har man inte turen med sig. Bytte däck idag på bilen, det sitter en låsmutter på varje däck. På ena däcket gick låset sönder, så att det varken går att dra åt eller skruva upp nu. Som tur var så gick det sönder när det redan satt på plats. Hade ju varit extra tråkigt om det gick sönder just när man ska ta bort vinterdäcket.

Något vi däremot har haft tur med är ju våra IVF-försök i Falun. Andra gången gillt som det ser ut. Vi var på ultraljud i fredags och allt ser helt normalt ut! *hoppas*


En ultraljudsbild. Knatten är 17mm lång. Det är ganska litet! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis (igen)! Kul att bli pappa.

Ps. Jag har en sån här: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=510153
Ganska lättstyrd, men paniken har slgit till några gånger så man gör fel så rotorbladen flyger. Det följde med reservblad, men de är slut nu. Krashkit kostar 250 kr. Dyrt, men kul!

Anonym sa...

Hmm, det blev fel länk, det ska vara http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=510163
(E-Sky Lama v3 RTF)

Anonym sa...

Så har jag hittat hit då. På tiden kanske!
Jag vill ialla fall gratulera eller hur säger man? När ska man gratulera osv? Detta är ju den biten jag missade med Kristian. Jag vet bara hur det funkar sen när han har ploppat ut.

Håller ialla fall tummarna för er!