torsdag 21 juni 2007

Ny artikel på IDG.se

Fick ett mejl från IDG: "PC för Alla toppar återigen veckans mest lästa på IDG.se, denna gång med en stor guide i hur man väljer rätt operativsystem. Grattis till PC för Allas nya frilansare Mattias Nordström som lyckades få sin första artikel för Pfa att bli mest läst i veckan!"

Där ser man! Blev som väntat hårt kritiserad. Folk är lika lättprovocerade som man kan tro.

Slösurfade på IDG och såg att Techworld hade en artikel om ReadyBoost. Intressant. Ingen har sagt nåt till mig om att de skulle lägga ut den nu. Kanske kände de att de behöver sin stjärnreporter hehe. http://www.idg.se/2.1085/1.111381
Nu var det ju dock så att jag skrev artikeln för några månader sen (början på mars har jag för mig) så det är synd att den publiceras just nu. Såg en kommentar som kritiserade just timingen för publiceringen. Dessutom klagas det på rubriken och på ingressen. I min version skrev jag:

Windows Vistas SuperFetch & ReadyBoost

Kan man utöka sitt RAM-minne med ett vanligt USB-minne? Är det någon skillnad på olika USB-minnen? Vad är det egentligen Vistas ReadyBoost gör? Vi vet! Av Mattias Nordström

När redaktionen fått leka lite med orden blev det tyvärr istället:

Ram-minne på usb-pinne - funkar nya Vistafinessen?

Readyboost låter dig öka datorns ram-minne med en vanlig usb-sticka. Idén är smart, men hur funkar det i praktiken? Vi testade, och konstaterar besviket att prestandaökningen är liten.

Nåväl, artikeln är samma som var med i tidningen. Lite synd, eftersom jag faktiskt skrev om den och inkluderade ännu mera information. Nån missade nog det på redaktionen.

1 kommentar:

Fam Blomberg sa...

Kul att det går framåt och att dina artiklar läses av många. Jag är inte helt förvånad över reaktionen, ämnet är tämligen omöjligt att skriva om utan att reta upp minst 50% av läsarna. Alla vet ju att deras favorit är bäst!

//Martin