torsdag 1 februari 2007

Äntligen klar

Äntligen blev jag klar med de två artiklarna som jag har haft liggandes. Fick en beställning före jul på ett "första intryck" och en "under skalet". Har inte riktigt orkat ta tag i skrivandet, men nu är de ivägmejlade till redaktionen. Känns bra. Har redan en ny beställning liggande, så det är väl bara att börja ta tag i det också.

Tidningen Nätverk & Kommunikation slås ihop med Mikrodatorn förresten, och får namnet Techworld. Tidningen blir mindre till formatet, men betydligt tjockare. Massa fler läsare också antagligen. Kanske kan det bli en höjning av arvodet? Vore ju inte helt fel att få lite mer pengar... Jag var till redaktionen igår och försedde mig med ett gäng nya tidningar. Tio nya blev det, väskan fylldes glatt. Nån förmån ska man väl ha.

Nu har vi flyttat på jobbet också. Det blev faktiskt riktigt bra, även om Åsögatan inte är lika spännande som Folkungagatan/Götgatan. Ser Bhaitong från mitt fönster, och även New Indian Garden, våra stamställen.

Inga kommentarer: