söndag 18 februari 2007

Ensam i Stockholm

Den här helgen har jag stannat kvar i Stockholm. När Anna fyllde 30 förra året så köpte jag en spa-helg åt henne, som hon är på nu tillsammans med sin syster. Hon kom hit på fredag eftermiddag, åkte iväg vid lördag lunch och kommer tillbaks nu på söndag eftermiddag. Själv har jag roat mig i min ensamhet med att testa ett program och skriva ännu en artikel. Nåja, artikeln är inte klar trots all ledig tid men själva testandet är åtminstone färdigt.

Vi har förresten bestämt oss nu för att båda ska jobba i Stockholm. Anna har fått ett kalasbra jobb på Skatteverkets huvudkontor, på utvecklingsavdelningen, och hon ska jobba 50% där och 50% hemma i Karlstad. En bra kompromiss, då hon inte ville flytta helt och hållet till Stockholm. Boendet är som alltid ett problem, men vi har några alternativ på gång och vi är även inne på att köpa oss en etta eller två tillfälligt, som vi säljer när vi bestämt oss för vilken stad vi ska bo mer permanent i. Det är antagligen bättre att ha pengar inne på Stockholmsmarknaden än att inte ha det, så vi bör inte gå back ekonomiskt vid en försäljning.

Inga kommentarer: