måndag 2 april 2007

Flyttkarusellen fortsätter

I fredags var det dags att lämna Nockeby. Jennie, Bosses tjej, som varit i Kina i drygt två månader har kommit hem igen och ville ha tillbaks sin lägenhet. Ut med mig bara. På fredagskvällen plockade jag ihop mina prylar och fyllde en Volvo 940 kombi, städade ur lägenheten och åkte iväg till Centralstationen för att hämta upp Anna.

Kom en halvtimma förtidigt, så jag parkerade på ett undangömt ställe, och plockade upp min bärbara dator. Har TV-kort till den, så jag satte mig för att se lite på nyheterna. Blev lite hungrig när jag satt där, men jag hade ju tömt kylskåpet så jag gjorde mig några mackor. Kände mig lite som en baglady där på parkering...

I vilket fall, nu bor jag och Anna hos hennes pappa igen, ute i Fagersjö. Där ska vi bara bo veckan ut, sen är det ju påsk. Efter det väntar några månader ute i Abrahamsberg. Vi var till den lägenheten i helgen, en tvåa på 55 kvm och den såg väldigt ljus och fin ut.

I helgen var vi förresten på Kvarteret Skatan på Hotell Rival. Det var sista föreställningen, så det var säkert några skämt som inte var riktigt inövade, det brukar ju vara så. Kul var det iaf!

Årets grillpremiär är avklarade också. Det var Henrik och Helena som bjussade på grillat ute i Sollentuna. Smaskens! Bättrade på aptiten innan genom att springa och hålla i Olivers cykel medan han trampade allt han orkade. Han fyllde fyra i lördags och fick en egen cykel i present. Balansen är det väl lite si och så med, men han lär sig nog.

Inga kommentarer: