fredag 11 maj 2007

Genomgång av veckan

Vad har jag hunnit med sen sist tro? På fredagen var vi hemma hos Agge och grillade lite (inomhus, elgrill, men ändå), och såg på Hot Fuzz som är nästa film från gänget bakom Shaun of the Dead.

På lördagen var vi på Stockfallet och hälsade på mina föräldrar. Vi tog även en tur till min gamla skola där det var loppmarknad. Vi fyndade några småsaker. Har inte varit till den skolan sen jag gick där, det måste väl ha varit närmare 25 år sen sist. På kvällen kom våra goda vänner Janne och Karolina på besök, vi förfestade lite lätt och gick sen till CCC och såg Big Comedy. Garvade som tusan, fick nästan ont i magen. Sen hem igen, vi skulle bara återvärma lite innan vi skulle gå ut men det blev som det brukar - vi blev kvar hemma istället.

Söndagen inleddes med tipspromenad på Skutberget, det är 3.5km-spåret som man kan gå. Fick dock bara 9 rätt av 12 frågor. Anna fick 10. För många pansjo-frågor. På eftermiddagen var det premiär för årets inlineshockey. 11 man dök upp och det var skoj men trångt på planen. Fick träningsvärk av det åtminstone.

Måndag - iväg till Stockholm. Dagen spenderades med mina kollegor ute i Spånga på kontoret där. Massa installationer. Även tisdagen var jag i Spånga och installerade datorer.

På tisdag efter jobbet åkte jag till Stôll-Anders jobb, och lånade med mig ett nytt nätagg. Hoppades att det var nätagget som rasat i min speldator, men icke. Det är moderkortet som än en gång gått sönder för mig. Asus verkar ha kvalitetsproblem. Låg nån timma bakom ett rackskåp och försökte sätta upp en linuxserver för Counter-Strike, men det slutade med att jag gav upp. Börjar om nästa vecka igen med en annan distribution, Ubuntu, och den vet jag exakt hur jag ska göra med.

Onsdag - hem till Henrik i Sollentuna och lekte med barnen. Fick käk, såg på hockey och fick med mig Helenas hembakta bröd hem. De tar hand om mig.

Torsdag var en lugnare dag på jobbet. Chefen kom och hälsade på och bjöd på lunch. Städade här hemma, Crilla och Tesse kommer och lånar Stockholms-lägenheten när jag är i Karlstad. Kunde inte spela på min speldator, men kopplade in laptoppen. Gick bra på de banor när datorn orkade med, blev slaktad på de grafiktunga banorna.

Fredag - det är ju idag det! :)

Inga kommentarer: