onsdag 30 maj 2007

Datorn lever igen!

Jag vet att många av er där ute är väldigt ivriga att få höra hur det har gått med min speldator. Efter många turer fram och tillbaks så kom det i måndags ett paket från Dustin. Min kollega Öivind tog emot paketet och skickade en fin bild på det, eftersom jag själv var kvar i Karlstad då vi skulle ha årsmöte med bostadsrättsföreningen. Det nya moderkortet togs med hem i går kväll, monterades och som en skräll så startade datorn upp precis som den skulle. Jag hade inte felmonterat en endaste liten kontakt, och det är ovanligt hehe. Lite krångel dock, då det är en annan modell och Windows XP klagade en del på felaktiga drivrutiner. Windows Vista tänkte ett tag, och sen fungerade precis allting.


Efter jobbet åkte jag dock först till Annas pappa. Hans dator var trasig och han ville få den undersökt. Tyvärr visade det sig vara hårddisken som gått sönder, så vi får väl se hur den ska lagas. Anders på Stjärnurmakarna har dock en hårddisk-replikator som eventuellt kan rädda undan datan på disken.

Efter att ha fått mat hos Annas pappa, skjutsade han hem mig. Först tog vi dock svängen förbi den nya lägenheten, och jag fick nycklar osv. Dagen till ära tog vi hans merca, en liten sportbil. Givetvis körde vi nercabbat hela tiden.

Inga kommentarer: