söndag 10 februari 2008

Vista SP1 (igen)



Så kom det till slut - Windows Vista Servicepack 1 i färdig version. Alla säger att de ska vänta med att köra Vista tills SP1 har kommit, så då är det väl dags nu då? Jag har kört Vista sen det kom mer eller mindre, och det har faktiskt blivit bättre och bättre. Det har kommit uppdateringar var och varannan dag men nu verkar det ha lugnat ner sig en anings. Vissa saker fungerar bättre i Vista, vissa sämre. Försökte köra det på en media-pc som jag har men det strulade för mycket med tv-ut så jag gick tillbaks till XP. På min spel-pc har jag kört det i omgångar, nu senast i ett halvår ungefär och jag har inga problem med det där. På min rese-bärbara har det legat länge. Kalasbra.

Exakt vad SP1 innehåller vet jag inte, men om det innehåller en samling av alla de uppdateringar som släppts så är ju bara det bra. Nu vill man bara ha en installationsskiva med SP1 intregrerat...

Inga kommentarer: