onsdag 12 december 2007

Vista SP1

Har varit hemma från jobbet ett par dagar. Vi satt barnvakt i lördags, och barnen var lite snoriga. Givetvis fick jag med mig lite bakterier hem. Börjar piggna till nu åtminstone. Smet faktiskt ut vid två-tiden idag och klippte mig. Det finns ju en och annan frisör i närheten här på Södermalm.

Har haft lite tid över, så jag passade på att uppgradera Windows Vista. Service Pack 1 har kommit ut i en Release Candidate 5 och den drog jag in. Det tog ganska lång tid, kanske en timma ungefär. Har ingen aning om vad som är nytt, eller om något är bättre än så länge. Får läsa på om det. Märkte att ett program från Asus som styr CPU-hastigheten inte fungerade. Just SP1 har varit väldigt efterlängtad, Microsoft släppte Vista lite för tidigt och det har fått rätt mycket kritik. På sistone har det börjat fungera riktigt trevligt, och jag kör det som primärt operativ på min hemma-pc plus på några bärbara datorer. Jobbdatorn kör XP (fortfarande).

Inga kommentarer: