torsdag 12 juli 2007

Ensam i stan

Nu när det är semestertider och allt, så har det slumpat sig som så att jag är helt ensam på jobbet. Det finns såklart lite skattefolk kvar, men i mitt gäng så är jag själv. Kommer till jobbet, loggar på, kollar lite ärenden och fixar dem i maklig takt. Ganska soft faktiskt. Hade ett ärende på vårt lilla kontor i Gamla stan, tog en promenad längs vattnet på väg hem sen och det kändes som om det var helt OK att jobba. Såg en massa båtar, bland annat den här fina. Inte så dumt jobb, va?



Kostade på mig att bli lite sen till jobbet en morgon också (ehrm...) och promenerade. Härlig utsikt när man går på bron mellan Gullmarsplan och Skanstull. Stockholm har faktiskt sina fördelar.

Var på vårt kontor i Solna idag. Har inget SL-kort eftersom jag snart ska gå på semester och inte ville köpa ett månadskort på nytt, så jag tog vår jobb-bil. Blev sen därifrån och fastnade i trafiken. Det byggs om på alla möjliga ställen, och det tog en bra bit över en timma att ta sig hem. Just trafiken är en väldigt stor nackdel med Stockholm.

Inga kommentarer: