måndag 27 november 2006

Ny vecka - ny blogg

Nu har man fått sin andra lön och helt plötsligt börjar det faktiskt finnas pengar kvar på kontot hela månaden ut. Vi har enormt mycket räkningar numera, men det verkar gå runt åtminstone. Trevligt!

Festen i fredags var väl "sådär" kan vi säga. Inte så mycket att dricka, inte så spännande plockmat och festen för övrigt var inte så märkvärdig. Skulle nog lika gärna ha åkt hem på fredagen och skippat festen. Nu blev det ju väldigt kort helg därhemma helt i onödan. Nåväl.

Min nya dator har pajjat förresten. Inte de nya delarna som tur var, men den gamla hårddisken la av i förra veckan, den med operativsystemet på. Jag anade oråd och hann göra en backup på den innan den gav upp, så jag ska försöka få i ordning på datorn så snart som möjligt. Tog med mig en gammal hårddisk som jag hade liggandes. Har en artikel som måste skrivas den här veckan så det skulle ju inte vara helt fel om den funkade.

Boendefrågan är inte löst än heller, men jag hoppas på att jag kan bo i Bosses särbos lägenhet några månader medan hon är i Kina. Sen får vi se vad det blir.

Inga kommentarer: